Nie tylko kryzys zmienia rynek żywności w Polsce
W 2013 r. wartość sprzedaży produktów spożywczych może zwiększyć się zaledwie o 2 proc. To nie tylko efekt spowolnienia gospodarczego, ale też nowych trendów, które widać m.in. w branży kawowej.
234 mld zł wydadzą Polacy na artykuły spożywcze w przyszłym roku – prognozuje firma badawcza PMR. Będzie to więc kolejny słaby rok na tym rynku. PMR szacuje, że w 2012 r. jego wartość zwiększy się o 2,5 proc. Wzrost wygenerują głównie dyskonty. Ich udział w rynku sięga już 17 proc. i jest dwa razy większy niż pięć lat temu.
Spowolnienie tempa, w jakim rosną wydatki w sklepach, to jednak nie tylko efekt kryzysu, ale też zmian w sposobie konsumpcji....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta