Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie tylko kryzys zmienia rynek żywności w Polsce

10 grudnia 2012 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Dyskonty coraz silniejsze nad wisłą
źródło: Rzeczpospolita
Dyskonty coraz silniejsze nad wisłą

W 2013 r. wartość sprzedaży produktów spożywczych może zwiększyć się zaledwie o 2 proc. To nie tylko efekt spowolnienia gospodarczego, ale też nowych trendów, które widać m.in. w branży kawowej.

234 mld zł wydadzą Polacy na artykuły spożywcze w przyszłym roku – prognozuje firma badawcza PMR. Będzie to więc kolejny słaby rok na tym rynku. PMR szacuje, że w 2012 r. jego wartość zwiększy się o 2,5 proc. Wzrost wygenerują głównie dyskonty. Ich udział w rynku sięga już 17 proc. i jest dwa razy większy niż pięć lat temu.

Spowolnienie tempa, w jakim rosną wydatki w sklepach, to jednak nie tylko efekt kryzysu, ale też zmian w sposobie konsumpcji....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9408

Wydanie: 9408

Spis treści

Sylwester 2012

Zamów abonament